Tuesday 22 May 2012

Akhirnya AKU Kahwin!! yippiii..

Assalamualaikum =)

Alhamdulillah..masih d beri peluang utk bernafas d bumi ALLAH.. (^_^)

ok..post kali ne cite psl kahwin..EHEM2!
tipulah klu dalam hati korg tu taknak kawen kan..
haaa...baik ngaku cpt! 
bagi penumbuk kang...keh3

sebenarnya..sebenarnya...
DRAGON BALL ade tujuh bijik smua..haha
*ok. nie lawak da lapuk sgt =.=

 I am not married yet
*nie ayat dr google translate ok! bkn aku bt..haha

saja je nk letak tajuk mcm tu.. hehe
tp kan..ada kaitan gak dgn cerita kali ne..
tajuk tu aku amik sempena sebuah novel..

nie hah novel tuh! hee

mesti best kan kalau kahwin d usia muda..
i mean 18 thn ke atas la..kih3
tp JODOH itu rahsia ALLAH..
kita tak leh nak nafikan tu.. :)

aku selalu ingtkn diri aku jgn cari cinta manusia..
sbb bkn tentu bhagia kan..
klu couple pun apa yg dpt? dosa kan?
ok. muhasabah diri.

so just wait..
n nak kawen dgn org yg soleh kena solehah kan diri dulu kan..
i try to get it.

Biar ALLAH tentukan..
DIA Maha Mengetahui apa yg terbaik bt hamba-Nya.. =)


"Jika Allah sudah takdirkan sesuatu itu untuk kita, walau seluruh alam ini menghalang kita dari mendapatkannya, kita tetap akan dapat memilikinya dengan apa cara sekalipun. Namun, jika Allah sudah takdirkan jika sesuatu itu bukan untuk kita, walau seisi alam ini membantu untuk mendapatkannya, kita tetap tidak akan memilikinya."

betul kan?
setuju tak? ^^
hurm...tunggu jelah kan :D
kot2 esok ade org masuk meminang...haaa
*tu confirm mimpi
haha.. tp kan.. ekcelii..
kita kene usaha gak dlm bab2 jodoh ni..
contohnnya..DOA.. 
doa itu mjadi penghubung kita dgn ALLAH..
so...memohonlah kepada-Nya
insyaALLAH..apa yg terbaik bt kita sdh pastinya ditentukan oleh ALLAH.. =)


bnyk doa tuk diamalkan dlm bab2 jodoh ni..huhu
contoh yg neh..

Bismillahirrahmanirrahim~

“Ya Allah, Tuhan yang Maha Memiliki Rahsia, Tuhan yang Maha memegang kasih sayang seluruh jiwa kami, Tuhan yang Maha Penentu, Tuhan yang Maha Menyatukan jiwa-jiwa kami, ya Allah, aku merupakan hamba yang lemah, hamba yang tidak mampu mengawal diriku daripada fitrah seorang manusia yang memerlukan teman, memerlukan kekasih, memerlukan suami/isteri, memerlukan keluarga.
Ya Allah aku tidak mampu menahan diriku daripada terjeremus ke dalam kemaksiatan. Ya Allah, jika masanya telah tiba, jika apa yang aku mohon ini merupakan sesuatu yang terbaik disisiMu ya Allah, terbaik buat agamaku ya Allah, terbaik buat diriku, keluarga dan seluruh mukminin dan mukminat ya Allah, maka aku memohon kepadaMu ya Allah agar aku ditemukan dengan jodoh yang terbaik di sisiMu ya Allah. Setiap yang terbaik di sisiMu ya Allah, pasti terbaik buat diriku ya Allah.
Namun ya Allah, jika masanya untuk dipertemukan dengan jodohku belum tiba ya Allah, maka ya Allah, aku memohon kepadaMu agar Kau tunjukkan jalan-jalan untuk aku memiliki jodohku ya Allah. Aku memohon agar Kau tunjukkan aku tuntutun-tuntutanMu yang perlu aku lakukan untuk memiliki jodohku ya Allah. Ya Allah, Tuhan yang Maha Memakbulkan doa, Tuhan yang Maha Penentu jodoh, ya Allah jauhilah aku daripada kemaksiatan, jauhilah aku daripada perkara-perkara yang tidak dapat memberikan manafaat, jauhilah aku dariapda perkara-perkara yang Engkau murkai dan perkara-perkara yang menyesatkan diriku ya Allah. Amin..
yg nie pun bleh gak.. : Surah Yaasin: Ayat 32 – 36
[36] Maha Suci Tuhan Yang telah menciptakan makhluk-makhluk semuanya berpasangan; samada dari yang ditumbuhkan oleh bumi atau dari diri mereka ataupun dari apa yang mereka tidak mengetahuinya.




*eh..tak sedar da kul 3 pagi..
ish2.. blog punya pasal la ne..keh3
takpa2.. nak korban sikit masa tuk share sumthing yg baik..hehe :)
ok sume.. nite :D

Assalam ^^

No comments:

Post a Comment